Voyage Local introduceert nieuwe service voor het Antwerpse stadstoerisme

Antwerpen – Met Voyale Local is er een nieuwe speler voor het Antwerpse stadstoerisme.  Voyage Local inspireert zich op de nieuwste trends in de stadstoerismesector. Antwerpenaars en toeristen uit binnen- en buitenland kunnen vanaf nu Antwerpen op een totaal andere manier leren kennen. Voyage Local combineert customized city tours en mindful tourism, waarbij de aandacht ligt op geschiedenis, anekdotes en connectie met de bewoners van de stad en dit met een persoonlijke approach naar de toerist. Initiatiefnemer Jamil Valckx start met Voyage Local vanaf 1 juli 2016 en neemt zijn klanten mee op ontdekkingstocht door Antwerpse lokale buurten en wijken in zijn Renault Estafette uit 1963.

Initiatiefnemer Jamil Valckx lanceert op 1 juli 2016 Voyage Local. Voyage Local speelt in op de huidige trend van de meer persoonlijke citytours door steden.  “Net als in steden zoals Parijs, Londen, Amsterdam en New-York zag ik dat toeristen  snakken naar kleinschalige citytours, waarin men op zoek gaat naar de historische wortels van de stad maar wel degelijk buiten de platgetreden paden. Men wil niet meer alleen de Eifeltoren, Big ben of Staten Island gaan bezoeken. Toeristen anno 2016 willen meer weten, persoonlijke begeleiding en anekdotes. Ze willen connectie met de steden die ze bezoeken. Iets wat hen raakt en verbindt. In dat kader ontwikkelde ik Voyage Local, dat op al deze trends een invulling geeft en innovatie biedt aan het toeristische aanbod van de stad Antwerpen. Onze aandacht ligt op het geven van een completer Antwerps gevoel. Met Voyale Local rijden we rond tussen de Leien en de Singel en brengen we de toerist in contact met lokale buurten en wijken.” zegt Jamil Valckx, oprichter en drijvende kracht achter Voyage Local.

Voyage Local neemt zijn publiek mee in een volledig gerenoveerde Renault Estafette uit 1963. Voyage Local biedt 4 verschillende tours aan, waarin Antwerpen telkens vanuit een andere invalshoek wordt belicht. Jamil brengt de verhalen terwijl hij met de toeristen typische pittoreske Antwerpse plekjes bezoekt. Het huis in Antwerpen, waar Van Gogh drie maanden van zijn leven doorbracht, de Marbaixstraat met zijn beschermd straatzicht, de Cacaosteeg, het enige Victor Horta huis van de stad, maar ook de kleinere minder bekende spots van Antwerpen krijgen aandacht binnen de stadstours van Voyage Local.

Jamil Valckx verdiepte zich in de Antwerpse stadsgeschiedenis, bezocht musea en archieven om zijn kennis bij te spijkeren en hij blijft constant verhalen verzamelen om ze aan de toeristen te vertellen tijdens Voyale Local tours.

Verfrissende Voyage Local City tours tonen Antwerpen op een andere manier

Street Life of Antwerp  neemt zijn bezoekers mee op een anderhalf uur durende exploratie doorheen de stad. Met deze tour brengt Jamil Valckx zijn klanten dicht bij plaatsen waar Antwerpenaars wonen en leven. De tour start vanaf St. Jansvliet en loopt onder andere over Klapdorp, de Stadswaag, Park Spoor Noord, wijk Den Dam, Stuivenberg en de Seefhoek tot in de Borgerhout. Jamil Valckx brengt verhalen van de Antwerpenaars uit een ver en recent verleden en vertelt tijdens zijn rit interessante anekdotes en weetjes over de buurten waar de mensen meer op straat leefden.

De Renault Estafette neemt je in de Glorious Antwerp tour onderrmeer mee naar de Nationale Straat, de Paleisstraat, de Plantijn-Moretuslei naar wijk Zurenborg met de Cogels Osylei, het Leienkwartier om af te sluiten op Antwerpen-Zuid. Jamil Valckx vertelt onder andere over de oude Velodroom, de straatnamen op Zuremborg, en waarom de Lange Leemstraat als één van de eerste Antwerpse straten een tramlijn kreeg.

Een customized city tour kan niet omheen de belangrijke economische activiteiten van de stad Antwerpen. In dat kader ontwikkelde Voyage Local de tour Docks & Walls of Antwerp.

Een vierde tour is de Mix of Antwerp en is een combinatie van de Street Life of Antwerp en Glorious Antwerp.

Voyage Local kan op maat van de toeristen een volledige customized city tour aanbieden indien de groep uit minstens 5 personen bestaat.

Praktische informatie:

• Elke Voyage Local tour duurt 1 ½ uur
  • Elke tour start en eindigt aan het standbeeld van Jacob Jordaens op het kruispunt van de St. Jansvliet.
  • Voyage Local gaat van start op 1 juli 2016
  • Tickets voor de tour vanaf 20 euro via 0471/474128 of www.voyagelocal.be.
  • Meer informatie op: www.voyagelocal.be

Bert Van Thilborgh