Sanel Eco Solutions verzorgt de ​ verdeling in de Benelux van de nieuwste generatie ​ energie-opslagtechnologie van Panasonic

Dankzij Sanel Eco Solutions kan elke woning energieleverancier worden

Sanel Eco Solutions distribueert in de Benelux de eerste generatie  residentiële oplaadbare batterijen van Panasonic. Panasonic is wereldmarktleider in batterijen en kan buigen op ruim 40 jaar ervaring. Panasonic batterijen worden gebruikt door verschillende bedrijven en klanten, waaronder Toyota, Tesla, Siemens enz... . Vandaag stelt Sanel een unieke energie opslagtechnologie op basis van Lithium-ion met een Demand-Response systeem aan u voor. Dit systeem biedt vele voordelen voor gezinnen, bedrijven, overheden en netbeheerders.

Eco Solutions is een bedrijfsafdeling binnen Sanel NV en richt zich op conventionele en innovatieve energie-oplossingen. Eco Solutions streeft met zijn producten en diensten naar energie-efficiëntie, energiebesparingen, energie-opwekking, energie-monitoring en nieuwe  energietechnologieën.

Eén van deze geselecteerde  technologiën is de energie-opslag batterij van Panasonic. De eerste  generatie residentiële batterij die werkt op basis van demand-response. Het hart van deze  energie stockage technologie is een compacte Lithium-ion batterij, die centraal in het toestel zit. Ze biedt de mogelijkheid om geïnstalleerd te worden op bestaande zonnepanelen. Hierdoor wordt er overdag een hoog rendement gehaald uit zonne-energie. De niet gebruikte energie wordt gestockeerd en kan gebruikt worden de ganse dag, avond en nacht door.  Hierdoor gebruiken we veel meer natuurlijke en groene energie en kunnen consumenten verder besparen op hun electriciteitsrekening.

Consumenten kunnen meteen energie opladen of ontladen. De energie-opslagtechnologie heeft een capaciteit van 8 kWh en een output van continu 4 uur aan 2kWh. . Je kan bovendien 4 batterijen in cascade plaatsen, waardoor je een maximale capaciteit bereikt van 32 kWh.

Het unieke van deze eerste  generatie Panasonic oplaadbare batterijen bestaat in de mogelijkheid om van op afstand te kunnen op- en ontladen en dit tot een cluster van 20.000 batterijen. Dit biedt  mogelijkheden voor huidige en toekomstige netbeheerders  in het optimaliseren van energie-productie en het balanceren tussen de vraag en het aanbod.

De energiestockage zal hierdoor exponentieel toenemen met als mogelijk gevolg: een dynamisering van energieprijzen voor elke overheid, bedrijf en gezin. Gezinnen, die door omstandigheden geen zonne-energie kunnen opwekken, zullen genieten van de mogelijkheden van prijs optimalisatie..

Deze eerste  generatie oplaadbare batterijen  bieden voor de energieleverancier extra voordelen aan zijn infrastructuur. Door het systeem om van op afstand op te laden en te ontladen, vermijdt men zware infrastructuurswerken in straten of investeringen in complexe en zware netwerken. .

Buiten Europa lopen er nu reeds verschillende proefprojecten met de eerste oplaadbare batterijen. In Japan is er de stad Fujisawa, die gebruik maakt van de combinatie van zonnepanelen met de energiestockage technologie van Panasonic. Ze geldt als één van de eerste duurzame en slimme energiesteden van de wereld. Sinds juni van 2015 loopt er ook een groot proefproject in Australië waarbij  drie verschillende energieleveranciers, en 250 woningen betrokken zijn.

Voor meer informatie:

SANEL NV.